maandag 19 januari 2015

5 redenen waarom jij jezelf moet zijn

 Bron
 
Ik baal zo erg. Samen met een vriendin ben ik bezig met het schoolboek voor de vierde klas. Maar nu halen we onze deadline niet. Omdat we die niet halen moet ik mijn camera aan de docent geven die ons helpt, zodat zij foto's kan maken van de leerlingen. Dus ik ben gewoon mijn camera kwijt! Ik baal zo erg. Maar ja, het is ook mijn eigen schuld. Ik hoop wel dat ik hem snel terug krijg. Dan kan ik foto's maken voor jullie!

Vandaag een belangrijk onderwerp. Jezelf accepteren. Ik denk dat de meesten hier wel moeite mee hebben. Ik ook. Dus daarom schrijf ik hier een artikel over.



1. Door jezelf te zijn krijg je beste vrienden.
Niet dat je die niet krijgt als je niet jezelf bent. Maar als je jezelf best gaat het veel makkelijker.

2. Als jij iets aan hebt waar jij je goed in voelt en wat jij mooi vindt, voel je je een stuk zelfverzekerder.
Deze heb ik geleerd van een goede vriendin van mij. Je moet dragen wat jij leuk vindt. Twee jaar geleden ging het bij mij mis toen ze mij uitlachte om mijn kleding. Sindsdien draag ik andere kleding. Nu ga ik een andere uitdaging aan. Ik ga mijn haar paars dipdye. Maar nu weet ik dat het me niks boeit wat andere zeggen.

3. Het is vermoeiend om steeds te denken wat andere van je vinden en denken.
Doe wat jij wilt en wat jij vindt. Dat is een stuk minder vermoeiend.

4. Het is veel leuker om anders te zijn dan andere.
Niet iedereen is hetzelfde, onthoudt dat. Je mag jezelf zijn.

5. Accepteer jezelf.
Want je bent zoals je bent.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten